Noémi Karácsonyi, SIMACEK România: „Orașele noastre au un viitor verde”

„Orașele noastre au un viitor verde. Cu cât vom înțelege asta mai devreme, cu atât ne va fi mai bine – nouă și copiilor noștri.

Susțin acest punct de vedere cât de des pot: spațiile verzi sunt esențiale în planificarea urbană pentru sănătatea locuitorilor: contribuie la creșterea bunăstării emoționale și a calității aerului, două aspecte vitale pentru noi toți. În plus, spațiile verzi înfrumusețează orice loc. Win-win-win! 

Totuși, de cele mai multe ori exact ceea ce ne ajută să fim mai echilibrați și mai sănătoși ajunge să se regăsească la capătul listei de priorități. 

În majoritatea proiectelor, bugetul pentru proiecte green (orice nume ar lua acel proiect: acoperiș verde, gazon biodivers, arbori etc) ajunge să fie la coada listei, la coada bugetului total; deseori intră la capitolul Altele sau Detalii. Ori nici măcar nu mai încape verdele în buget. 

Asta deși viața, sănătatea, viitorul nostru și al orașelor depinde atât de mult de natură și de modul în care alegem să profităm de accesul la spații verzi sau, din contră, să-l limităm, îngrădim, reducem. Întoarcerea la natură nu e ceva la modă sau hipsteresc, e o nevoie reală, prezentă aici de mii de ani; doar că am ajuns să o ignorăm așa de mult, încât se văd acum efectele. În natură și în viața noastră.

Din punctul meu de vedere, focusul pe biodiversitate este modalitatea cea mai potrivită prin care pot fi amenajate spațiile verzi urbane. În plus, este cea mai sustenabilă metodă de înverzire.

Marile orașe ale lumii descoperă, deja de zeci bune de ani, că atât clădirile de birouri, cât și spațiile comerciale, spitalele, școlile, grădinițele pot exista împreună cu natura. Iar calitatea vieții e mult mai mare atunci când facem asta. 

De altfel, cred că e esențial să privim natura într-un context de integrare – și/și, nu de excludere – ori/ori – dacă vrem să avem un viitor luminos.

Când ne vom trezi vom avea multe de recuperat, dar și multe de câștigat.”

Noémi Karácsonyi, CEO SIMACEK România 

O campanie de comunicare România Construiește, realizată de BORO Communication și prilejuită de cea de-a 7-a ediție DEVO Large Construction Projects Forum, care va avea loc pe 15 octombrie, la JW Marriott, cu tema “Building UP”, care subliniază rolul crucial al investițiilor în construcții în contextul actual al României, membru strategic al Uniunii Europene și NATO.