Maciej Walencow este Director de vânzări în Europa de Sud în cadrul firmei Wiśniowski din Polonia și a participat în calitate de Proffesional Partner la Building HOME International Good Living Forum 2022, care a avut loc pe 16 iunie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, cu tema „Building HOME Indentity”.
Compania este cel mai mare producător polonez de uși de garaj, sisteme de garduri, uși de intrare și ferestre. Wiśniowski este o afacere de familie începută în 1989, iar în prezent firma deține o gamă extinsă și variată de produse. Compania are peste 2.200 de angajați, iar în anul 2021 cifra de afaceri a fost de peste 250 milioane de euro. Anual, se produc peste 5 milioane de unități de produse, atât pentru domeniul rezidențial, cât și pentru cel industrial. Firma este împărțită în trei fabrici independente: una dedicată sistemelor de garduri, una pentru fabricarea ușile de garaj și una dedicată tâmplăriei de oțel, aluminiu și PVC.
În prezent, compania deține peste 150 de camioane, cu care se realizează exportul și transportul mărfurilor în peste 30 de țări, cu focus pe piața europeană. În cadrul firmei există și un showroom de peste 2.000 mp în care sunt prezentate peste 100 de produse, alături de propriul centru de training unde peste 700 de persoane iau anual parte la workshopuri. Firma participă la toate târgurile mari de profil din lume și dispune de toate certificările necesare pentru piața europeană. Compania colaborează cu laboratorul german IFT Rosenheim care se ocupă de testarea și cercetarea produselor, oferindu-le garanția că testările efectuate în laboratorul propriu dețin certificările necesare pentru a garanta calitatea și a respecta toate reglementările prezente în domeniu.
În cadrul fabricii Wiśniowski din sudul Poloniei, firma deține propria stație de galvanizare, iar ușile de garaj sunt principala categorie de produs oferit de brand. Compania oferă 10 ani de garanție pe piața europeană pentru sistemele de garduri, iar paleta de design este una variată cu peste 70 de modele. Ușile sunt realizate cu paneluri de 16 mm, iar izolarea termică este una foarte mică, astfel, acest produs este potrivit și în cazul caselor pasive.
Tâmplăria este realizată din materiale precum oțel, aluminiu și PVC, cu care s-a început producția acum 3 ani. Inițial focusul a fost pe piața domestică, însă în prezent se dorește extinderea și pe alte piețe. Compania produce și uși de intrare din oțel și aluminiu, cu parametrul U de izolare termică la valoarea 1. Pentru acestea sunt disponibile peste 120 de modele, firma oferind astfel soluții variate pentru toate nevoile.
S-a decis abordarea unei strategii denumite „home inclusive”, care presupune ca în același concept unitar să fie cuprinse sistemul de gard, ușa de la intrare și ușa de la garaj, având același design și aceeași culoare. Acest sistem reprezintă o provocare, deoarece vopsirea unor materiale diferite cu aceeași culoare poate oferi rezultate optice diferite. Compania oferă 16 culori în care pot fi vopsite aceste elemente, pentru a rezulta o unitate estetică și garanția că, indiferent de materialul din care sunt realizate gardul sau ușile respective, culoarea va fi identică iar aspectul va fi uniform.
În ceea ce privește domeniul industrial, compania oferă sisteme de uși și de garaj specifice, iar această categorie de produse deține cea mai mare piață de desfacere în țările scandinave. Ușile de garaj sunt foarte rapide și moderne, având o viteza maximă de 1 metru pe secundă, motiv pentru care aceste uși sunt folosite și în industria navală și cea aviatică. Atât pentru ușile de garaj rezidențiale, cât și pentru cele industriale tehnologia de producție și calitatea sunt aceleași: toate produsele sunt galvanizate la cald și cu powder coating, motiv pentru care garanția oferită are o durată îndelungată, produsele fiind extrem de fiabile.
Un alt produs de mare succes al companiei este reprezentat de porțile glisante între care distanța maximă uzuală dintre stâlpi este de aproximativ 60 de metri, cu posibilitatea extinderii acestei distanțe. Compania comercializează și porți glisante obișnuite pe roți, dar și porți glisante mobile, care reprezintă o variantă foarte interesantă mai ales pentru dezvoltatorii imobiliari, care pot muta aceste sisteme de la o locație la alta în funcție de necesități.
În România există un acord de cooperare strategică cu producătorul de sisteme smart home pentru case automatizate Somfy, digitalizarea fiind o caracteristică importantă a acestor produse. Caracteristica produselor nu este doar smart, ci „smart connected”, ceea ce înseamnă că toate produsele pot fi utilizate prin intermediul telefonul mobil. Întreaga linie de producție este puternic tehnologizată.
Foto© romaniaconstruieste.ro






